Kurikan kaupunginkirjaston SATUTUOKIO POP-UP

21.10.2021 @ 10:00 - 19:00

Satuja ja tarinoita koko päivän!

Tule nauttimaan tarinoista ja värittämään värityskuvia!

TORSTAINA 21.10. KLO 10-18

Satutuokio Pop-Up on osa valtakunnallista Satupäivää joka myös sopivasti osuu valtakunnalliseen Syysloma on Lukuloma -kampanjaan.

Sadun päivän teemana on tänä vuonna ’Tarinoita ja taidetta’.

Pääset itse vaikuttamaan mitä satuja ja tarinoita tuona päivänä luetaan! Kerro toiveesi ja osallistu samalla kirja-arvontaan Kurikan kaupunginkirjastossa.

Satuja ja tarinoita kuullaan peräti 5 kertaa päivän aikana!

KLO 10 Kuvakirjat – Joka toinen viikko Kurikan kaupunginkirjastossa on Satutuokio, tämä kerta osuu sopivasti Satutuokio Pop-Upiin, joten aloitetaan tavanomaisella Satutuokiolla!

KLO 12 Satukirjat – Kuullaanko vanhoja kansansatuja tai Grimmin satuja? Vai halutaanko kuulla uusia omituisia ja hölmöjäkin satuja?

KLO 14 Lastenkirjat – Koulupäivän jälkeen on mukava rauhoittua ja kuunnella jännää tarinaa esim. Ellasta ja kavereista, Risto Räppääjästä tai Supermarsusta! Sinä päätät! Koko kirjaa ei välttämättä ehditä lukemaan, mutta ainakin hyvään alkuun päästään!

KLO 16 Nuortenkirjat – Nuortenkirjat jos mitkä ovat ajankohtaisimpia kuin muut kirjat! Luetaanko ilmastonmuutoksesta tai fantasiaa? Vai kutkuttaisiko jokin vanha klassikko kuten Vihervaaran Anna tai Viisikot? Koko kirjaa tuskin ehditään lukemaan, mutta hyvään alkuun ainakin päästään!

KLO 18 Aikuistenkirjat – Tapahtuma päättyy aikuisten romaaniin. Mutta se, onko se genrekirjallisuutta vai normaalia kaunokirjallisuutta ja mistä aiheesta, sinä päätät! Koko kirjaa ei lueta mutta varmasti päästään hyvään alkuun!

Voit tulla kuuntelemaan tarinoita vaikka koko päivän tai tulla vain valittuina aikoina! Tarinoita luetaan n. 30 minuuttia, kauemminkin jos kuuntelijoita riittää. Lukuhetkeen voi tulla vapaasti ja poistua kun siltä tuntuu.

Lastenkirjat luetaan lastenosastolla. Nuorten- ja aikuistenkirjat luetaan nuortenosastolla.

Kuunnellessa voit myös toteuttaa sisäistä taiteilijaasi. Tarjolla on värityskuvia, värikyniä sekä tyhjää paperia omille taideteoksille!

LUKEMISIIN!

21.10.2021