Kurikan pääkirjaston NUORTEN KIRJASTOKINO Ti 9.4. klo 17

9.4.2024 @ 17:00 - 18:21

Tervetuloa Nuorten kirjastokinoon Kurikan pääkirjastoon!

Kirjastokinossa katsellaan JOKA TIISTAI leffaa KLO 17 koko kevään ajan!
(paitsi 30.4.)

Aina seuraavan viikon leffan saa tietoonsa Kurikan pääkirjaston somekanavista (Instagram ja Facebook) sekä nettisivuilta.

Voit myös itse ehdottaa mitä leffaa Kinossa katseltaisiin. Ehdotuksia voi antaa somessa tai kirjastossa.

VINSKI JA NÄKYMÄTTÖMYYSPULVERI

Todelliset sankarit ovat näkymättömiä

Vinski ja näkymättömyyspulveri sijoittuu kuvitteelliseen Hömpstadin kaupunkiin, joka on joutunut röyhkeän rikosaallon kouriin. Poliisia auttamaan tarvittaisiin nyt todellinen supersankari. Koulupoika Vinski (Kuura Rossi) tutustuu salaperäiseen apteekkariin (Martti Suosalo), joka tarjoaa Vinskille mahdollisuutta tulla Hömpstadin sankariksi. Apteekkarin salaisuus on näkymättömyyspulveri, jonka avulla Vinski voisi auttaa rikosaallon kynsissä kamppailevaa kaupunkia. Supersankaruus ei kuitenkaan ole helppoa, kun samaan aikaan Vinskin äiti Krista (Pirjo Heikkilä) alkaa seurustella turvayrittäjä Anteron (Mikko Leppilampi) kanssa. Pelastaakseen Hömpstadin Vinskin täytyy todella olla näkymätön supersankari.

Vinski ja näkymättömyyspulveri on Juha Wuolijoen ohjaama elokuva, joka perustuu Aapelin useaa sukupolvea riemastuttaneeseen kirjaan Koko kaupungin Vinski (1954).

Kesto: 1h 21min
K7