• Tämä tapahtuma on mennyt.

Pii Paa Pii Paa Jalasjärven kirjaston turvallisuusilta 23.8.18

23.8.2018 @ 17:00 - 19:00

Jalasjärven kirjaston pihamaalla vietetään torstaina 23.8.18 klo 17 – 19 turvallisuusiltaa. Tämän illan tarkoituksena on turvallisuuden esiintuominen. Lapset ja aikuiset voivat rauhassa tutustua paloautoon ja poliisiautoon sekä poliisimoottoripyörään ilman että on mitään todellista hätätilannetta. Tapahtuma on ainutlaatuinen, koska saamme nähdä ihan läheltä Jalasjärven palokunnan uuden tuliterän paloauton. Voit tutustua paloautoon palomiesten opastamana ja samalla he kertovat turvallisuuteen liittyviä asioita. Voit myös kokeilla tehdä sammutus harjoituksen. Lapsille on myös oma sammutusperävaunu, josta voi ruiskuttaa vettä ”tulipaloon”.Pohjanmaan poliisilaitokselta paikanpäälle saapuvat myös poliisiauto ja moottoripyöräpoliisi. Kirjaston sisätiloissa voit osallistua tietokilpailuun, jossa palkintona on aivan upea lasten paloauto + muita palkintoja! Taideseinällä komeilevat Jalasjärven palokunnan entisten paloautojen kuvat. Voit myös lainata aiheeseen liittyviä kirjoja. Sekä perheen pienimmät pääsevät paloauton (polkuauto) kyydissä ajoradalle. Pii Paa! Tarjoilua! Tapahtuma on vapaamuotoinen, voit tulla ja lähteä kuinka sinulle sopii. Parkkipaikkoja on mm. kirjaston takapihalla, vanhan yhteiskoulun pihamaalla ja entisen Osuuspankin pihamaalla.  Tapahtuma sopii kaikenikäisille. Vapaa pääsy.  Olette lämpimästi tervetulleita!

23.8.2018

23.8.2018