• Tämä tapahtuma on mennyt.

Retkeilykirjailija Jouni Laaksonen Jurvan kirjastossa ja etänä

28.3.2022 @ 17:30 - 19:00

Retkeilyaiheinen kirjailijavierailu Jurvan kirjastossa

MA 28.3.2022 klo 17.30 (-19.00)

Jouni Laaksonen kertoo sanoin ja kuvin elämänsä hienoimmista retkistä

Retkeily on ollut Jouni Laaksosen rakkain harrastus poikasesta asti ja se on ollut hänen ammattinsa reilut 20 vuotta. Hän on kirjoittanut 18 kirjaa ja satoja lehtiartikkeleita retkeilystä. Lähde valokuva- ja tarinamatkalle Jounin tähänastisen elämän upeimmille retkille ja vaelluksille! Mukana on Jounin lasten retkeilyuran alku vauvasta alkaen, kaikkein mieleenpainuneimpia päivä- ja viikonloppuretkiä ympäri Suomen ja hieman ulkomaillakin niin perhe- kuin aikuisporukoilla, täydelliset vaelluspäivät muun muassa Maaterlompololla, Paratiisikurussa ja Toskaljärvellä. Lisäksi luennolla päästään pitemmille vaelluksille, kuten Jounin 50-vuotislahjaan, viiden viikon vaellukselle viiden erämaan halki, ja elämän suunnan muuttaneelle kahden kuukauden kaamosvaellukselle. Esitys pohjautuu Jouni Laaksosen uusimpaan kirjaan Vaellustarinoita (Minerva 2021).

Retkeily on loistava harrastus. Aloittaminen  on helppoa, sillä kauniin kesäpäivän retkelle hyvin merkitylle retkeilyreitille ei tarvita mitään erityisvarusteita. Kuitenkin saman harrastuksen parissa riittää opittavaa ja koettavaa koko loppuelämäksi. Oppimispolku kulkee kesäisistä päiväretkistä yöretkien kautta patikkavaelluksille, edelleen talvisiin päiväretkiin ja kevättalven hiihtovaelluksille. Uudella tasolla haasteita on aina hieman enemmän ja uusia taitoja sekä varusteita tarvitaan, mutta samalla myös palkinnot eli elämykset kasvavat. Lopulta, kun kokemusta on taskussa rutkasti, voi suunnata erämaahan jopa kaamoksen ankarissa pakkasissa ja upottavassa hangessa. Ainoa huono puoli retkeilyssä on se, että siihen jää helposti koukkuun.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy, tervetuloa!

Tapahtuma on seurattavissa myös etänä verkossa tai Eepos-kirjastojen etäkatsomoissa. Lisätietoja https://sites.google.com/view/eeposkirjailijavierailut

Yhteistyössä Vieläkin parempi Eepos 2 -hanke.

28.3.2022

28.3.2022